STUDIO 111...

Λίγα λόγια για εμένα
...
Σύνδεσμοι


Ολοκληρωμένη ευρωπαϊκή πολιτική για τα λιμάνια
824 αναγνώστες
Πέμπτη, 4 Σεπτεμβρίου 2008
21:31

Με κύριο στόχο την προώθηση μιας «ολοκληρωμένης ευρωπαϊκής πολιτικής για τα λιμάνια, που να ενισχύει την περιφερειακή ανταγωνιστικότητα αλλά και την εδαφική συνοχή» , το ΕΚ ενέκρινε σήμερα πρόταση ψηφίσματος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού.

Τη σχετική έκθεση εισηγήθηκε ο Ισπανός ευρωβουλευτής κ. Ζόσου Ορτιόντο Λαρέα.

Mε το ψήφισμα οι ευρωβουλευτές ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διεξαγάγει μελέτη για τα κονδύλια που χορηγούνται από τον δημόσιο τομέα προς τους εμπορικούς λιμένες της Ευρώπης στοχεύοντας στον εντοπισμό τυχόν στρεβλώσεων του ανταγωνισμού.

Η Επιτροπή, θα πρέπει επίσης να διευκρινίσει στις κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τις ενισχύσεις που χαρακτηρίζονται ως κρατικές.

Παράλληλα, θα πρέπει να λάβει υπ’οψιν της τις σημαντικές αλλαγές που αναμένονται στη διεθνή κυκλοφορία στις θάλασσες λόγω των τεχνολογικών και οικονομικών εξελίξεων σε αυτόν τον τομέα, της διεύρυνσης της Διώρυγας του Παναμά και της αύξησης του όγκου και της χωρητικότητας των πλοίων.

Το ΕΚ ενθαρρύνει τη συγκρότηση μιας ευρωπαϊκής επιτροπής Κοινωνικού Διαλόγου, η οποία "θα εξετάζει όλα τα θέματα που αφορούν τα λιμάνια, περιλαμβανομένων των δικαιωμάτων των εργαζομένων, των διευκολύνσεων και της σύμβασης της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας αριθ. 152 του 1979 για την Ασφάλεια και την Υγεία στις λιμενικές εγκαταστάσεις".

Σχετικά με τον εκτελωνισμό των εμπορευμάτων, το ΕΚ προτείνει ότι όσα έχουν εκτελωνισθεί για την Κοινότητα, θα πρέπει να εξαιρούνται από κάθε τελωνειακό έλεγχο κατά τις θαλάσσιες μεταφορές σε μικρές αποστάσεις εντός της Κοινότητας.

Παράλληλα ζητά τη δημιουργία χωριστών λιμενικών ζωνών για το ενδοκοινοτικό εμπόριο και για το διεθνές εμπόριο, καθώς και την απλούστευση των διαδικασιών των εσωτερικών μεταφορών, την τυποποίηση και τη σήμανση ειδικών εμπορευματοκιβωτίων.

Το ΕΚ παροτρύνει τέλος την Επιτροπή, να συνεχίσει τις προσπάθειές της προκειμένου να διασφαλίσει ότι ο αμερικανικός κανονισμός για τον έλεγχο 100% των εμπορευμάτων με προορισμό τις ΗΠΑ θα αλλάξει.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης που προηγήθηκε της ψηφοφορίας ο ευρωβουλευτής της ΝΔ κ. Μαργαρίτης Σχοινάς, με παρέμβασή του τόνισε ότι: «χωρίς ανταγωνιστικά λιμάνια η ΕΕ δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας σύγχρονης πολιτικής μεταφορών που προϋποθέτει τη μεταβίβαση φορτίων από τις μόνιμα συμφορημένες οδικές υποδομές, προς θαλάσσιες διόδους».

Σημείωσε την «θετική στάση» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τις διαδικασίες παραχώρησης από πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια εμπορικών δραστηριοτήτων σε τρίτους παρόχους και αναφέρθηκε στην πολιτική της ελληνικής κυβέρνησης: «που ολοκληρώνει με επιτυχία τις διαδικασίες διαχείρισης τμημάτων του OΛΘ και του OΛΠ από εξειδικευμένους ιδιώτες πάροχους, προκειμένου να εκμεταλλευτεί τις αναδυόμενες αγορές των χωρών της N.A Ευρώπης».

Κατά την ψηφοφορία, οι Έλληνες ευρωβουλευτές κ.κ. Τούσσας και Παπαδημούλης και ο κ. Πέδρο Γκερέιρο εξ’ ονόματος της πολιτικής ομάδας της Αριστεράς υπέβαλαν τέσσερις τροπολογίες εκφράζοντας: «την αντίθεσή τους για κάθε μορφή παραχώρησης στον ιδιωτικό τομέα» καθ’ ότι τα λιμάνια θα πρέπει να αποτελούν «δημόσια περιουσία».

Οι τροπολογίες απερρίφθησαν, ο δε κ. Σχοινάς δήλωσε μέσω δελτίο τύπου: «H απόρριψη των τροπολογιών της Αριστεράς από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου δικαιώνει την πολιτική μας για ανταγωνιστικά λιμάνια στη Θεσσαλονίκη και τον Πειραιά».

 

emea.gr

 

Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Όσο Υπάρχει θάνατος.....ζήτω η αλητεία...

Μετοχές





 

Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις