STUDIO 111...

Λίγα λόγια για εμένα
...
Σύνδεσμοι


Η Α Ρ Χ Η της * Δεκαετίας 1 9 6 0 *
1312 αναγνώστες
Τετάρτη, 26 Νοεμβρίου 2008
07:36


Το 1960 είναι έτος-ορόσημο για το ελληνικό τραγούδι, δεδομένου ότι στη χρονιά αυτή βρίσκεται η αφετηρία ενός μεγάλου μουσικού κινιjματος, πον είχε και κοινωνικές αλλά και πολιτικές προεκτάσεις. Η συμβολική αφετηρία είναι η μονσική έκδοση του μουσικού έργου «Επιτάφιος» των Γιάννη Ρίτσου και Μίκη Οεοδωράκη, με ερμηνευτή τον Γρηγόρη Μπιθικώτση και σολίστα στο μπουζούκι τον Μανώλη Χιώτη. Το έργο είχε πρωτοεκδοθεί, με διεύθυνση του Μάνον Χατζιδάκι και ερμηνεύτρια τη Νάνα Μούσχουρη, σε μια -θα μπορούσε να πει κανείς- «ελαφρά» εκδοχή. Ομως η επανέκδοσή του με έναν λαϊκό τραγουδιστή και με λαϊκή ορχήστρα, στην οποία πρωταγωνιστούσε το μπουζούκι, έδωσε στο έργο μια εντελώς διαφορετική διάσταση, πον το έκανε εξαιρετικά δημοφιλές σε όλες τις τάξεις και τα στρώματα του πληθυσμού ανεξαρτήτως μορφωτικής στάθμης. Ο«Επιτάφιος» στη δεύτερη έκδοσή του είναι το πρώτο έργο του νέον μουσικού είδονς πον ονομάστηκε «Εντεχνο λαϊκό τραγούδι» και κυριάρχησε τις δύο επόμενες δεκαετίες.
Την ίδια χρονιά είχε αρχίσει να διαφαίνεται η παρακμή του παλαιότερου ελαφρού τραγουδιού, παρά το γεγονός ότι ακόμα κυριαρχούσε στα κέντρα διασκεδάσεως. Ομως στον τομέα της δισκογραφίας το λαϊκό τραγούδι, με βασικό του εκπρόσωπο τον Στέλιο Καζαντζίδη αλλά και τους Μανώλη Αγγελόπονλο, Πάνο Γαβαλά, Καίτη Γκρέυ, Πόλν Πάνου και Γιώτα Λύδια, υπερέχει αισθητά. Οι μεγάλες λαϊκές επιτυχίες της εποχής, που απενθύνονται στα νέα κοινωνικά στρώματα, κυρίως στους πρώην επαρχιώτες πον κατακλύζουν την Αθήνα και τα άλλα αστικά κέντρα, διαδέχονται από τα τέλη της δεκαετίας του '50 η μία την άλλη και είναι χαρακτηριστικό ότι πάρα πολλά από τα τραγούδια αντά είχαν εμπνευσμένες μουστκές και αληθινούς στίχονς, με αποτέλεσμα να τα ακούμε και να τα χαιρόμαστε μέχρι στjμερα.
Αξιο λόγου δισκογραφικό γεγονός είναι ότι με μουσική επιμέλεια του Βασίλη Τσττσάνη, την ίδια εποχή, επανεκδίδονται σε νέες εκτελέσεις ή και διασκευές παλιότερα ρεμπέτικα τραγούδια που είχαν από τότε κερδίσει ευρύτερη αναγνώριση και είχαν γίνει «κλασικά».


Τα σημαντiκα yεyονότα
29.02.1960: Ο Καζαντζίδης αναχωρεί για την Κωνσταντινούπολη, προκειμένου να εμφανιστεί στπ κέντρο «Σεχραζάτ» με τη Μαρινέλλα.
18.03.1960: Φτάνει στην Αθιjνα για εμφανίσεις σε κοσμικό κέντρπ το τραγπυδιστικό τρίο «Λος Πάντσος».
20.03.1960: Επιστρέφει από το Παρίσι ο Μίκης Οεοδωράκης για να συνθέσει τη μουσικιj στις «Φοίνισσες» τπυ Ευριπίδη, που Θα παρουσίαζε το Εθνικό Οέατμο στην Επίδαυρο.
15.04.1960: Το συγκρότημα του Γιάννη Παπαϊωάννου αρχίζει εμφανίσεις σε κέντρο στο Χόλιγουντ.
22.04.1960: Τα Λαϊκά Μπαλέτα της Δώρας Στράτπυ αναχωρούν στο εξωτερικό για εμφανίσεις στη Γαλλία, το Βέλγιπ και την Ελβετία.
8.05.1960: Προβάλλεται στπ Φεστιβάλ των Καννών η νέα ταινία του Ζυλ Ντασσέν «Ποτέ την Κυριακή» με μονσικιj του Μάνου Χατζιδάκι και πρωταγωνίστρια τη Μελίνα Μερκούρη. Ακολουθεί συναυλία με λαϊκιj ορχιjστρα που την αποτελούν οι: Αννα Χρυσάφη, Τόλης Χάρμας, Γιώργος Ζαμπέτας, Σπύρος Καλφόπουλος, Γιαννάκης Αγγέλου, Κώστας Σεϊτανίδης, Σίτύρος Ππιεράκης, Γεράσιμος και Νίκος Λαβράνος. Χορεύπυν ο Γιώρyπς Προβιάς και ο Διjμος Αρμπατζόγλου.
26.05.1960: Εrπστρέφει στην λθιjνα υ Νίκος Γπύναρης ύστερα από τριετιj απουσία στπ εξωτερικό.
29.06.1960: Βραβεύονται Ελληνες δημιονργπί σε διεθνιj διαγωνισμό. Στο Φεστιβάλ Ελαφρού Τραγουδιού Βαρκελώ νης παίρνει πρώτο βραβείο π Κώστας Γιαννίδης με τη Νάνα Μούσχουρη να τραγουδά «Ξύπνα αγάπη μου» και δεύτερπ π Μίμης Πλέσσας για το τραγούδι «Οα κλέψω τα τριαντάφυλλα» σε στίχπυς Κώστα Πρετεντέρη, που τραγούδησε ο Αλέκος Πάντας.
5.07.1960: Πραγματοποιείται το Β' Φεστιβάλ Ελληνικού Ελαφρπύ Τραγουδιπύ του Εθνικπύ Ιδρύματος Ραδιπψωνίας στον Ιππόδρομο τπυ Φαλήρου. Εκατοντάδες τραγούδια υποβλιjθηκαν αιτό γνωσιούς και άγνωστονς συνθέτες. Ξεχωρίζει π Μάνος Χατζιδάκις με τα τραγούδια «Κυπαρισσάκι» και «Τιμωρία» που ερμηνεύει η Νάνα Μούσχουρη. Ακολούθησαν το «Καλοκαιράκι» του Σπήλιου Μεντή με τη Γιοβάννα, το «Καλτj αντάμωση» των Νίκι Γιάκοβλεφ και Πυθαγδρα με τη Μαίρη Λω και το «Ηταν κάποιο λούνα πάρκ» των Τάκη Μωράκη-Ρέτης Ζαλοκώστα με τη Νάντια Κωνσταντοπούλου
και Το Τρίο Μπελκάντο.
7.07.1960: Με αφπρμτj μια συνέντευξη τπυ Μάνου Χατζιδάκι ππυ δημοσιεύθηκε σε εβδπμαδιαίο περιοδικό και κατηγορούσε τους συνθέτες ελαφράς μουσικιjς ότι δεν έχουν επαρκιj μπυσικιj κατάρτιση, δημιπυργείται σάλος και βρπχή δηλώσεων από τους συνθέτες. Χαιρόππυλος: «Πολύς Θόρυβος... για το τίποτα...». Νίκος Γούναρης: «Μετά τον απέραντο θαυμασμό η μεγαλύτερη απογοιjτενση». Ο Τσιτσάνης τάσσεται υπέρ του Μάνου Χα-ιζιδάκι: «.., τα είπε από πόνο προς το ελαφρό τραγούδι ππυ ταλαιπωρείται ποικιλπτρόπως και έχει χάσει την ελληνικότητά του. Εγώ τουλάχιστον θεωρώ τον Μάνο Χατζιδάκι άριστο μελετητή τπυ ελληνικού τραγπυδιού. Στηρίζεται πάνω σε νέα θεμέλια και παρουσιάζει έναν νέο εντελώς τύπο δημιπυργίας, πράγμα που είχε ως αποτέλεσμα να εξευγενιστπύν τα λαϊκά μπτίβα».
11.07.1968: Ο Πανελλιjνιος Μουσικός Σύλλογος αποφασίζει να ορίσει εmτροrιιj που θα διαφωτίσει το κοινό για το θέμα Χατζιδάκι και να διακόψει την εκτέλεση τραγουδιών του συνθέτη στα κέντρα.
25.07.1960: Πρώτη εμφάνιση της Ελαφράς Ορχιjσιρας του Εθνικού Ιδρύματος Ραδιοφωνίας στο «Θέατρο' Κιjπου» σε «θερινές συναυλίες ελαφράς μουσικιjς». Διευθύνουν οι Αλέκος Σιιάθης, Ακης Σμυρναίος και τραγονδούν οι Νάνα Μούσχουρη, Αντζελα Νάκου, Tpio Καντσόνε και Μουζάς - Λιγνός.
2.08.1960: Εμφανίζεται στη «Νεράιδα» ο Ιταλός συνθέτης και τραγουδιστιjς Ντομένικο Μπντούντο.
17.08.1960: Με θέμα την επίflεση του Μάνου Χατζιδάκι εναντίον των συνθετών και την αντι-χατζιδακικιj εκστρατεία ανεβαίνει στο θέατρο «Μετροπόλιταν» η επιθεώρηση «Κάθε καρυδιάς καρύδι».
12.09.1960: Εμφανίζεται σε αθηναϊκό κέντρο ο Χάρι Μπελαφίιντε.
29.09.1960: Φτάνει στην Αθιjνα η Τζέιν Μάνσφιλντ προκειμένου να πρωταγωνιστήσει στην ταινία «Συνέβη στην Αθτjνα» με μουσικιj του Μάνου Χατζιδάκι. Οα επισκεφτεί τον «Κήπο του Αλλάχ» στο Αιγάλεω και εκεί θα διασκεδάσει μέχρι ιιρωίας με τους Γιώργπ Ζαμπέτα, Πέτρο Αναγνωστάκη, Καίτη Ούμη. Η Ελλάδα φαίνεται να της αρέσει τόσο ιτουαεχεται να όιαφημισει τα τσιγάρα Παπαστράτος.
10.11.1960: Π Γρηγόρης Μπιθικώτσης παρουσιάζει τα καινούργια τραγούδια των Μίκη Οεοδωράκη και Γιάννη Ρίτσου απ' τον «Επιτάφιο» στην «Μπουάτ Σεϊτανίδη». Ο «Επιτάφιος» ιτρωτοκνκλοφόρησε στη Fidelity σε δίσκονς 45 στροφών μεγάλης διάρκειας (extended) με ερμηνεύτρια τη Νάνα Μούσχουρη και δι εύθυνση ορχήστρας από
το Μάνο Χατζιδάκι.
Ακολούθησε η έκδοση της Columbίa με τπν Γρηγόρη Μπιθικώτση και την Καίτη Ούμη, διεύθυνση ορχήστρας του Μ. Οεοδωράκη και τον Μανώλη Χιώτη στο μπουζούκι.
20.11.1960: Ο Μ. Χα τζιδάκις κερδίζει το γαλλικό «Γκραν Πρι» των δίσκων για το 1960 ύστερα από την τεράστια επιτνχία του τραγουδιού τον (Tα παιδια του Πειραια).

Η ιστορία της Ελληνικής μουσικής.

..................................................................................................................................................

Σπ.Καπράλος : «Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ ας ασκήσουν κοινωνική πολιτική, αλλά εκτός ταμπλό»                                                                            

                                                         http://www.pic4ever.com/images/63izs7n.gif  

του Δημήτρη Παφίλα

«Το κράτος θέλει και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο», τονίζει μιλώντας στο «ΘΕΜΑ» ο πρόεδρος του Χρηματιστηρίου κ. Σπύρος Καπράλος. Αναφέρεται στις υποθέσεις του ΟΤΕ και της ΔΕΗ, οι οποίες αποτέλεσαν για τους ξένους επενδυτές τη σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι και την απαρχή της φυγής από την Ελλάδα.

Αίτια της «μήνης» κατά της κυβέρνησης ήταν η μη υποβολή της δημόσιας πρότασης για τον ΟΤΕ την οποία θεωρεί «ένα σημαντικό πλήγμα για την ελληνική αγορά».

Ο πρόεδρος του Ελληνικού Χρηματιστηρίου προειδοποιεί για τους κινδύνους που δημιουργεί η φοβερή απραξία του Εληνικού Δημοσίου.

Ενα μήνα πριν από την εφαρμογή των μέτρων, κανένας ξένος θεσμικός επενδυτής δεν γνωρίζει με ποιον τρόπο θα εφαρμοστούν οι φόροι, γεγονός που τους έχει φέρει στα όρια της παραφροσύνης!

Οι ξένοι θεσμικοί παραπονιούνται λ.χ. στην ΕΧΑΕ, αφού δεν μπορούν να κατανοήσουν πώς γίνεται να φορολογηθούν για κάτι, χωρίς προηγουμένως να έχουν ενημερωθεί για τον τελικό νόμο! Είναι χαρακτηριστικό ότι μία υπηρεσία του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών πραγματοποιεί ακόμη συναντήσεις με την ΕΧΑΕ, η οποία είναι αναγκασμένη να λειτουργήσει προκειμένου να υπολογιστούν οι φόροι.

Η δυσαρέσκεια των ξένων, ωστόσο, κινδυνεύει να γίνει απαρέσκεια, καθώς εκκρεμεί το σχέδιο διάσωσης των Τραπεζών, γι’ αυτό ο πρόεδρος του Χρηματιστηρίου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για συρρίκνωση του όγκου συναλλαγών, δεδομένων και των χρόνιων και εγγενών αδυναμιών της ελληνικής αγοράς.

Ο κ. Καπράλος παραδέχεται ότι μας περιμένει μια δύσκολη χρονιά, με κίνδυνο να επιστρέψουν οι συναλλαγές στα επίπεδα του 2003, όταν η μέση ημερήσια αξία συναλλαγών ήταν μόλις 141 εκατ. ευρώ.

Απέναντι, όμως, στην ακινησία του Δημοσίου, η ΕΧΑΕ επιμένει στην εξωστρέφεια με διασυνοριακές συναλλαγές με ξένα χρηματιστήρια, με νέους κοινούς δείκτες με το χρηματιστήριο της Πόλης αλλά και με κάλεσμα προς την ελληνική ναυτιλία.

Θα υποχρεώσουν την όποια κυβέρνηση να κάνει εκπτώσεις

Μιλώντας για τους ξένους και την κυβέρνηση, ο κ. Καπράλος χρησιμοποιεί την κοινή λογική η οποία έχει λησμονηθεί προκειμένου να χαϊδέψουν κάποιοι τα αφτιά του κόσμου:

«Το κράτος θέλει και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο.

Δεν μπορεί οι κυβερνήσεις -και αναφέρομαι και στα δύο κόμματα της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ- από τη μία να θέλουν τις εταιρείες υπό κρατικό έλεγχο, και από την άλλη πλευρά να προχωρούν σε πωλήσεις μετοχών.

Εάν θέλουν να ασκήσουν κοινωνική πολιτική, αυτή μπορούν να την κάνουν αλλού και όχι στο Χρηματιστήριο. Ή θα ασκείται κοινωνική πολιτική, είτε ιδιωτικοποιήσεις. Οι εταιρείες είναι εισηγμένες και διαθέτουν μετόχους και ξένους επενδυτές.

Αν συνεχίσουν έτσι όπως συνέβη με τον ΟΤΕ και τη ΔΕΗ, τότε την επόμενη φορά οι ξένοι επενδυτές θα υποχρεώσουν την όποια κυβέρνηση να διαθέσει τις μετοχές με σημαντική έκπτωση (discount) έναντι της τιμής τους».

Να γιατί στερούνται φαντασίας οι πολιτικοί!...

Σε ερώτηση για το σχέδιο των τραπεζών, ο κ. Καπράλος υπογραμμίζει ότι οι πολιτικοί «στερούνται φαντασίας», καθώς θα μπορούσαν να παράσχουν ρευστότητα στην αγορά, απαλλάσσοντας από τις φορολογικές εισφορές τις εταιρείες με προσωπικό έως 20 άτομα...

Οι κίνδυνοι, όμως, για την ελληνική αγορά δεν τελειώνουν εδώ.

Ο πρόεδρος της ΕΧΑΕ προειδοποιεί ότι η φυγή των ξένων επενδυτών από τη μία, και τρεις χρόνιες αδυναμίες από την άλλη δημιουργούν συνθήκες μείωσης της ρευστότητας. Και θυμίζει ότι οι ξένοι επενδυτές φεύγουν για να καλύψουν τη ρευστότητά τους σε άλλες αγορές.

Ταυτόχρονα, όμως, δεν υπάρχει αντίβαρο στις πωλήσεις. Τα ελληνικά Αμοιβαία Κεφάλαια έχουν συρρικνωθεί, οι εταιρείες επενδύσεων απορροφήθηκαν από τις τράπεζες, ενώ η επαγγελματική διαχείριση είναι άγνωστη έννοια στη χώρα μας.

Οι εφοπλιστές και η «Link up» με τα ξένα χρηματιστήρια

Απέναντι στη δυσκολία προσέλκυσης κεφαλαίων, ο πρόεδρος της ΕΧΑΕ -παρά την κρίση- κάλεσε τους Ελληνες εφοπλιστές να εισαγάγουν τις εταιρείες τους και στην Αθήνα, καθώς ο νέος νόμος επιτρέπει πλέον και την εισαγωγή εταιρειών εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Εξάλλου, ακόμη οι εισηγμένες στην Αμερική θα έχουν τη δυνατότητα διπλής εισαγωγής προκειμένου να αντλήσουν κεφάλαια με χαμηλό κόστος.

Επίσης, πρόσφατα το Χρηματιστήριο Αθηνών εγκαινίασε κοινό χρηματιστηριακό δείκτη με το τουρκικό χρηματιστήριο της περιοχής, ενώ η ΕΧΑΕ χρησιμοποιεί την Xnet για τη διασύνδεση της Οδού Αθηνών με τα υπόλοιπα χρηματιστήρια.

Μέσω της εταιρείας «Link up», θα είναι δυνατή η διασύνδεση, αλλά και η εκκαθάριση διασυνοριακών συναλλαγών με τα χρηματιστήρια της Κύπρου, της Δανίας, της Νορβηγίας, της Σουηδίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας, της Αυστρίας και της Ελβετίας. Παράλληλα, συνεχίζονται οι προσπάθειες για την ηλεκτρονική ενοποίηση των χρηματιστηρίων της περιοχής.

Σε ό,τι αφορά τον ετεροβαρή Γενικό Δείκτη (με μεγαλύτερη στάθμιση των ελληνικών τραπεζών), ο κ. Καπράλος απαντά ότι συμμετέχουν πλέον μόνο πέντε τράπεζες, ενώ δημιουργήθηκε και ο Δείκτης Ρευστότητας (Liquid 40), όπου συμμετέχουν επιλεγμένες εταιρείες μεσαίας κεφαλαιοποίησης.

Ετσι δεν θα χάσουν οι επενδυτές τα χρήματά τους από τα «κανόνια»

Πέραν των ξένων αγορών, στην ελληνική αγορά τα «κανόνια» (πτωχεύσεις) ακούγονται συχνότερα. Ερωτώμενος για το θέμα, υποστηρίζει ότι ναι μεν αυξάνεται επικίνδυνα η κατηγορία της επιτήρησης, αλλά η ΕΧΑΕ δεν θέλει να προχωρήσει σε οριστική διαγραφή των εταιρειών, ώστε οι μικρομέτοχοι να έχουν μια ευκαιρία να πάρουν πίσω τα χρήματά τους. Μάλιστα, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς είχε ζητήσει τη διαγραφή, αίτημα το οποίο δεν είχε γίνει δεκτό.
Η ΕΧΑΕ, όμως, ήταν ιδιαίτερα τυχερή, καθώς εν μέσω της κρίσης δεν προχώρησε σε εξαγορά του σλοβενικού χρηματιστηρίου, με αποτέλεσμα ο πρόεδρος της ΕΧΑΕ να δεχτεί συγχαρητήρια από τον Σλοβένο συνάδελφό του. Και μέρος της ρευστότητας χρησιμοποιείται για την αγορά ιδίων μετοχών, διότι, όπως καταλήγει ο κ. Καπράλος, «η αγορά τίτλων είναι μια καλή επένδυση».

 

protothema.gr

 

 

Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Όσο Υπάρχει θάνατος.....ζήτω η αλητεία...

Μετοχές





 

Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις