STUDIO 111...

Λίγα λόγια για εμένα
...
Σύνδεσμοι


....Οι «αυτοκρατορίες» αντεπιτίθενται...Αγγελοπούλου, Ρέστης, το δίδυμο Λαυρεντιάδη – Κυριακίδη,
1092 αναγνώστες
Παρασκευή, 30 Ιανουαρίου 2009
08:14

 

                  http://www.pic4ever.com/images/63izs7n.gif

Της Χριστίνας Γαλανοπούλου

flash radioΑν υποθέσουμε ότι το ραδιόφωνο μέχρι πριν από λίγο καιρό ήταν ένα πολύ καλό προϊόν σε super market, που όμως δεν αγόραζε κανείς, πλέον τα κεσάτια μπορούν να θεωρούνται παρελθόν.

Στην παρούσα φάση – ίσως και για την επόμενη πενταετία, αν πιστεύει κανείς τους αναλυτές – η  αγορά ενός ραδιοφώνου θεωρείται η πιο «καυτή», αλλά και η πιο ωφέλιμη επένδυση.

 

 

article thumbnailΑπό μία μακρά περίοδο – κατά την οποία το συγκεκριμένο μέσο – περιφρονήθηκε από επενδυτές και ακροατές, τα ερτζιανά φαίνεται να εισέρχονται αν όχι στην καλύτερη, τουλάχιστον στην πιο ενδιαφέρουσα φάση τους και να ανοίγουν νέους δρόμους…

Κάτι η έντονη αμφισβήτηση των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης, κάτι η έκρηξη του Διαδικτύου, και βάσει ερευνών μόνο το ραδιόφωνο διατηρεί την ανταγωνιστικότητα και τη φρεσκάδα του έναντι των blogs και των εναλλακτικών μορφών ενημέρωσης.

Συν τοις άλλοις, οι γνωρίζοντες ξέρουν ότι πρόκειται για ένα ακριβό – αλλά όχι εκδικητικό, από πλευράς οικονομίας – μέσο, το οποίο αν λειτουργήσει καλοκουρδισμένα μπορεί να φέρει στα ταμεία χρήμα, διαφήμιση και επενδυτικές συμμαχίες.

Το μεγάλο μπαμ στα ερτζιανά και μετά από μία περίοδο νηνεμίας, είτε θέλουν κάποιοι να το παραδεχθούν είτε όχι, έγινε με το «ντεμπούτο» του Real News που λόγω της ακροαματικότητας που σημείωσε από τους πρώτους μήνες εκπομπής του, κατάφερε να αναζωπυρώσει τη φλόγα του ανταγωνισμού και στους υπόλοιπους ενημερωτικούς σταθμούς.

Το εγχείρημα του Νίκου Χατζηνικολάου πήγε ανέλπιστα καλά και μοιραίο ήταν να ανοίξει η όρεξη και άλλων παικτών, στη μικρή ομολογουμένως σκακιέρα των ΜΜΕ της επικρατείας.

aggelopoulouΠοιοι θέλουν (και μπορούν)

Είπαμε: η επένδυση πλέον στα ερτζιανά θεωρείται «καυτή», αλλά ποιοι και πόσοι θέλουν να επενδύσουν και πόσες συχνότητες διαθέσιμες υπάρχουν για κάτι τέτοιο;

Στη λίστα με εκείνους που έχουν όρεξη να ασχοληθούν σοβαρά με το μέσο μετράται ο Βίκτωρ Ρέστης, το δίδυμο Λαυρεντιάδη – Κυριακίδη, η Γιάννα Αγγελοπούλου, και ο Φώτης Μπόμπολας, ξεχωριστά από την κινητοποίηση που υπάρχει το τελευταίο διάστημα για τη δημιουργία του Mega Radio.

Η λίστα με τις διαθέσιμες συχνότητες – και με τον όρο διαθέσιμες εννοείται το να υπάρχει περιθώριο για ένα «φλερτ» αγοραπωλησίας – είναι σαφώς πιο μικρή. Ασφαλείς πληροφορίες λένε ότι το ενδιαφέρον των επενδυτών για την ώρα εστιάζεται στον Flash (με τα γνωστά σενάρια, αλλά και τις αληθείς πληροφορίες του τελευταίου καιρού για τις συζητήσεις με τους ανθρώπους του Mega), o Athens Shock Radio (στον οποίο έχει αναφερθεί ξανά το Κ-Ρ) και ο Παρέα Fm, τον οποίο ωστόσο ο ιδιοκτήτης του Δημήτρης Ρίζος κατά το παρελθόν, έχει αρνηθεί κατηγορηματικά ότι προτίθεται να τον πουλήσει. Μάλιστα, ο εκδότης του «Αδέσμευτου Τύπου» σε συζήτηση που προσπάθησαν να του ανοίξουν πριν από καιρό για το συγκεκριμένο θέμα, αντέδρασε σχεδόν εκνευρισμένος σε οποιοδήποτε σενάριο ή φήμη πώλησης. 

Άρα, δύο συχνότητες μένουν στα κρατούμενα…

restisΕρευνώντας, τώρα τις προθέσεις του καθενός από τους επενδυτές, γίνονται αντιληπτά διαφορετικά κίνητρα και προσδοκίες.

Σε ό,τι αφορά τον Βίκτωρα Ρέστη είναι γνωστή εδώ και λίγους μήνες – και μετά τη στελέχωση του μουσικού καναλιού MTV – η επιθυμία του να δημιουργήσει τον «αδελφό» ραδιοφωνικό σταθμό του καναλιού. Φυσικά, με την πρόθεση το MTV και το MTV Radio να σταθεί κάποια στιγμή ευθέως ανταγωνιστικά απέναντι στο MAD TV και το MAD Radio.

Από το στρατόπεδο της Γιάννας Αγγελοπούλου, το πείραμα του «Ελεύθερου Τύπου» μπορεί να μην απέδωσε τα προσδοκώμενα, το εγχείρημα του City όμως – και ιδίως η απογευματινή ζώνη και η ζώνη του Σαββατοκύριακου – κατάφερε να δώσει μικρές χαρές στην νεοφώτιστη στα media «τσαρίνα».

Ίσως να έπαιξε ρόλο και το γεγονός, πως σε ό,τι αφορά το ραδιόφωνο της κυρίας Αγγελοπούλου, συγκεκριμένα άτομα δεν κατάφεραν να παίξουν τον γνωστό συμβουλευτικό τους ρόλο.

Όπως και να ‘χει, η Γιάννα Αγγελοπούλου, λαμβάνοντας τα ελπιδοφόρα αυτά…kokkalis ερτζιανά μηνύματα, βρίσκεται τις τελευταίες εβδομάδες σε συζητήσεις για τη δημιουργία ενός ακόμη αμιγώς μουσικού ραδιοφώνου.

Άλλωστε, η ίδια και λόγω των μετρήσεων που κρατά στα χέρια της, είναι σε θέση να γνωρίζει ότι το μουσικό ραδιόφωνο είναι εκείνο που στην διαφημιστική πίτα δείχνει να έχει το περισσότερο… ψωμί.

Από την άλλη πλευρά, οι προθέσεις του Mega για το πολυσυζητημένο Mega Radio είναι οι πιο ξεκάθαρες όλων. Έχει γίνει κατανοητό ότι το Mega θέλει να δημιουργήσει ένα καθαρά ενημερωτικό ραδιόφωνο, ένα ραδιόφωνο μεγάλων υπογραφών και ειδήσεων, απόφαση η οποία επικυρώθηκε και στο τελευταίο Δ.Σ του σταθμού πριν από δύο μέρες. Ωστόσο, το κανάλι – και παρά τα περί του αντιθέτου διαδιδόμενα ότι αγόρασε συχνότητα – τελικώς δεν ήρθε ακόμη σε συμφωνία με τον Σωκράτη Κόκκαλη και πάντα για την εξαγορά του Flash. Πάντως, ασφαλείς πηγές λένε ότι per mare per terra το Mega Radio θα εκπέμψει και μάλιστα πολύ σύντομα.

Το ζητούμενο είναι υψηλή ακροαματικότητα, χαμηλό κόστος

Φυσικά, υπάρχει και η επιθυμία του Φώτη Μπόμπολα – πέρα από το θέμα του Mega – ο οποίος, βάσει ασφαλών πηγών εδώ και καιρό αναζητά ένα μουσικό ραδιόφωνο, ίσως με αρκετές δόσεις αθλητικού ρεπορτάζ. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που λένε ότι ο επιχειρηματίας έχει σκοπό να «στήσει» κάτι που θα μπορεί να σταθεί επάξια και κυρίως ανταγωνιστικά απέναντι στον Arrena του ΔΟΛ.

lavrentiadisΤην ίδια στιγμή, το δίδυμο Λαυρεντιάδη – Κυριακίδη συζητά, στήνει αυτί σε ό,τι έχει να κάνει με επενδύσεις στα ερτζιανά που να αξίζουν τον κόπο, κοινώς μετράει την αγορά πριν από το επόμενο βήμα. Κάπου εδώ δεν θα πρέπει να ξεχνά κανείς και τον παράγοντα Αλαφούζο, ο οποίος κατέχει τη συχνότητα του Angel 88,9 και με την πρώτη ευκαιρία (και φυσικά αναλόγως με το πώς θα διαμορφωθεί ο ανταγωνισμός μέσα στο επόμενο διάστημα) είναι έτοιμος για δράση. Επιχειρηματική και ραδιοφωνική.

Από τη παράθεση προσώπων και συχνοτήτων διαφαίνεται ότι εκτός από τη μάχη που ενδεχομένως θα σημειωθεί, θα υπάρξει και ένα ντόμινο ενεργειών στην αγορά.

Που θα κριθεί ειδικά από την απόφαση της Γιάννας Αγγελοπούλου να δημιουργήσει και ένα μουσικό ραδιόφωνο. Απλούστατα, για λόγους που εξηγούνται από τον νόμο του ανταγωνισμού: όποιος έχει ένα μουσικό ραδιόφωνο θα δημιουργεί και ένα ενημερωτικό και τανάπαλιν, πότε σαν επιχειρηματικό παιχνίδι και καπρίτσιο, αλλά κυρίως σαν επένδυση που θα αποφέρει πολλά.

Ειδικά, μάλιστα στην περίπτωση του Athens Shock Radio, όσοι ξέρουν τον παρομοιάζουν με έναν μικρό Kiss Fm, με πολλές δυνατότητες και δύο μεγάλα ατού: υψηλή ακροαματικότητα και χαμηλό κόστος.

Οι κινήσεις του επόμενου διαστήματος θα αλλάξουν την αγορά των ερτζιανών σε μία έκρηξη πολυφωνίας, ενδεχομένως μεγαλύτερη κι από εκείνη που σημειώθηκε με την πρώτη άνθηση της ιδιωτικής ραδιοφωνίας.

Μέχρι τότε (όχι πολύ μακριά δηλαδή) κάποιοι θα ντιλάρουν ανοιχτά, μερικοί θα κινούνται πλαγίως και μέσω τρίτων και κάποιοι θα σεμνύνονται, όντας εισηγμένοι στο Χρηματιστήριο, άρα περιμένοντας την ευκαιρία ενός γενναίου (οικονομικά) φλερτ…

Αλλά αυτή είναι μια άλλη ιστορία – όχι αναγκαστικά για άγρια θηρία – με την οποία θα ασχοληθούμε μια άλλη φορά.

TIP:

Έρευνες των προηγούμενων μηνών έδειξαν ότι το ραδιόφωνο είναι για την ώρα το μόνο Μέσο που βγαίνει κερδισμένο μεσούσης της οικονομικής κρίσης και μάλιστα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Μόνο στην Ελλάδα και μόνο για το 2008, η αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης στο ραδιόφωνο άγγιξε το 29,82%, όταν ο συνολικός δείκτης έκλεισε οριακά με θετικό πρόσημο στο 0,53%. Τα ραδιόφωνα που φαίνεται ότι κέντρισαν το επενδυτικό ενδιαφέρον ήταν κυρίως μουσικά και αθλητικά.

http://www.kolonaki-press.com/

                                Καλημερα !

Σχόλια

30/01 12:09  Θείο Τραγί
Επικίνδυνα πράγματα.
Ολα τα ΜΜΕ στα χέρια των ισχυρών του χρήματος.
30/01 12:50  darko
Γεια σου Προεδράρα
Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Όσο Υπάρχει θάνατος.....ζήτω η αλητεία...

Μετοχές





 

Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις