STUDIO 111...

Λίγα λόγια για εμένα
...
Σύνδεσμοι


ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ, ΜΠΑΡΤΣΕΛΟΝΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
1102 αναγνώστες
Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2008
20:08
Ο Ολυμπιακός είναι η δημοφιλέστερη ομάδα της Ελλάδας με την υπογραφή της «Sport + Markt», γερμανικής εταιρείας επιχειρηματικών και οικονομικών ερευνών με έδρα την Κολωνία. Μαζί με την Μπαρτσελόνα, που ήταν η πρώτη στην πόλη (αν θεωρήσουμε τη χώρα μας ένα από τα χωριά της Ευρώπης), οι «ερυθρόλευκοι» μπορεί μεν να ισούνται με πενήντα Μπαρτσελόνα σε ό,τι αφορά τον αριθμό των φιλάθλων που μαγνητίζουν στην ήπειρό μας, δεν παύουν όμως να αποτελούν την ομάδα με τους περισσότερους φιλάθλους στην πατρίδα μας.
Η έρευνα της «Sport + Markt» έγινε τον περασμένο Δεκέμβριο και τμηματικά αποτελέσματά της είχαν δει το φως της δημοσιότητας σε διάφορα ηλεκτρονικά μέσα της Ευρώπης, συμπεριλαμβανόμενης και της χώρας μας. Το γερμανικό περιοδικό «Kicker» ήταν το τελευταίο που παρουσίασε την περασμένη Δευτέρα ακόμα ένα κομμάτι της. Εμείς τα συλλέξαμε, αναζητήσαμε και προσθέσαμε το ελληνικό κομμάτι της έρευνας και σας το παρουσιάζουμε.
Σε 16 χώρες
Η έρευνα δεν ήταν κάτι περισσότερο από μία τηλεφωνική δημοσκόπηση που έκανε η γερμανική εταιρεία σε 16 χώρες της Ευρώπης. Εκτός από την Ελλάδα πήραν μέρος και οι Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Ισπανία, Ολλανδία, Ιταλία, Γαλλία, Πορτογαλία, Αυστρία, Ελβετία, Κροατία, Ρωσία, Πολωνία, Ουγγαρία και Τσεχία. Εξακόσιοι άνθρωποι από κάθε χώρα ρωτήθηκαν για την αγαπημένη τους ομάδα. Στην Ελλάδα το 37% των ερωτηθέντων δήλωσε υποστηρικτής του Ολυμπιακού, το 29% του Παναθηναϊκού, το 14% της ΑΕΚ και το 13% του ΠΑΟΚ. Το υπόλοιπο 7% μοιράστηκε κυρίως ανάμεσα στους Αρη Θεσσαλονίκης, Λάρισα και ΟΦΗ που πλησίασαν ή ξεπέρασαν το 1% (σ.σ. η εταιρεία δεν είχε τα ακριβή ποσοστά) και σε διάφορες άλλες ομάδες που έμειναν κάτω απ’ την ποσοστιαία μονάδα. Αριθμοί τους οποίους μπορεί φυσικά, οποιοσδήποτε να αμφισβητήσει, αν θεωρήσει το δείγμα των εξακοσίων ανθρώπων μικρό.
Αλγοριθμική δράση
Μέσω μαθηματικού αλγόριθμου που προσμέτρησε τον πληθυσμό της κάθε χώρας σε σχέση με το συνολικό πληθυσμό της Ευρώπης, τις ψήφους που πήρε κάθε ομάδα εκτός της χώρας της αλλά και τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης ανά χώρα, η «Sport + Markt» επιχείρησε να βρει κατά προσέγγιση την ευρωπαϊκή βάση φιλάθλων κάθε ομάδας.
Τα 1,1 εκατ. που φέρεται να έχει ο Ολυμπιακός ενδεχομένως να είναι λίγα αν πιστέψουμε ότι το 37% των Ελλήνων δηλώνει υποστηρικτής των «ερυθρόλευκων», αλλά δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι ο αλγόριθμος επιχείρησε να κάνει μία προσεγγιστική κατανομή της «δύναμης» κάθε ομάδας στην Ευρώπη και όχι μόνο στη χώρα της.
Εστω και έτσι, όμως, ο Ολυμπιακός «ρίχνει» περίπου 300.000 φιλάθλους στον Παναθηναϊκό, που με τη σειρά του διαθέτει διπλάσια βάση οπαδών στην Ευρώπη συγκριτικά τόσο με την ΑΕΚ όσο και με τον ΠΑΟΚ, έναντι των οποίων ο Ολυμπιακός έχει σχεδόν τριπλάσιο αριθμό οπαδών.
Κορυφαία η Μπαρτσελόνα
Οσον αφορά την πρώτη των πρώτων, την Μπαρτσελόνα, έδωσε ακόμα μία μάχη με την «αιώνια» αντίπαλό της στο ισπανικό ποδόσφαιρο τη Ρεάλ Μαδρίτης και αυτή την κέρδισε. Με 50,3 εκατ. φιλάθλους είναι η δημοφιλέστερη ομάδα της Ευρώπης αφήνοντας δεύτερη τη «βασίλισσα» που μετρά 45,9 εκατ. οπαδούς. Στον πίνακα που δημοσιεύουμε μπορείτε να δείτε την πρώτη εικοσάδα και τη θέση που καταλαμβάνουν οι ελληνικές ομάδες στη συνολική κατάταξη.
Η εγχώρια ισχύς : Οι πρώτες των χωριών
Η συγκεκριμενοποίηση της έρευνας σε κάθε χώρα αποκάλυψε και τις ομάδες με το μεγαλύτερο αριθμό φιλάθλων σε αυτές. Ισχυρότερη εντός των τειχών είναι η Μπάγερν Μονάχου, φίλαθλοι της οποίας δήλωσαν 10,2 εκατ. Γερμανοί. Στην Ιταλία πρώτη όλων είναι η Γιουβέντους με 7,1 εκατ. οπαδών (άρα δεύτερη πιο ισχυρή? εγχώρια δύναμη) και ακολουθούν οι Ιντερ, Μίλαν (αμφότερες με 4,3 εκατ. φιλάθλους) και η Ρόμα (2,1). Στην Ισπανία η Ρεάλ Μαδρίτης κυριαρχεί (6,7 εκατ.) και έπεται η Μπαρτσελόνα (5,3) ενώ στην Αγγλία τα πρωτεία ανήκουν στη Μάντσεστερ Γ. (5,8). Πίσω της έρχονται οι Λίβερπουλ (4,8), Αρσεναλ (4,3) και Τσέλσι (2,4).
Η επίδραση του Τσάμπιονς Λιγκ: Η εκτόξευση της Τσέλσι
Ικανή και αναγκαία συνθήκη προκειμένου μία ομάδα να αυξήσει τον αριθμό των φιλάθλων της παγκοσμίως είναι να διακρίνεται στο Τσάμπιονς Λιγκ. Το πιο τρανό αποδεικτικό στοιχείο του παραπάνω συμπεράσματος στο οποίο κατέληξε η έρευνα είναι η αποψινή αντίπαλος του Ολυμπιακού, Τσέλσι. Από τα 3,8 εκατ. φιλάθλων που είχε στην Ευρώπη το 2004, η αγγλική ομάδα παρουσιάζει πλέον αύξηση της τάξης του 523% στον αντίστοιχο αριθμό υποστηρικτών της. Οι «μπλε» της εποχής Αμπράμοβιτς μετρούν πλέον 19,7 εκατ. οπαδούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί και η Βέρντερ Βρέμης, που παρότι δεν διαθέτει τη μάζα οπαδών της Σάλκε στη Γερμανία, μπόρεσε τα τελευταία τρία χρόνια να φτάσει τα 4,4 εκατ. φιλάθλων, από τα 1,9 που μετρούσε το 2004.
Ανεβαίνει ο Ολυμπιακός
Ενδεικτική της σημασίας του Τσάμπιονς Λιγκ στη δημοτικότητα των συλλόγων είναι και η επισήμανση που μας έκαναν τα στελέχη της εταιρείας για τον Ολυμπιακό: «Η έρευνα ολοκληρώθηκε πριν από το τέλος της φάσης των ομίλων του Τσάμπιονς Λιγκ αυτής της σεζόν. Συνεπώς, καλό θα είναι να γνωρίζετε ότι η ανοδική τάση που είχε ο Ολυμπιακός στην Ευρώπη όχι απλά θα διατηρούταν, αλλά θα συνεχιζόταν και σε μελλοντική έρευνα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι ίσως έχει αυξήσει το ποσοστό του κατά 0,1%. Νούμερο που φαντάζει μικρό, αλλά δεν είναι αν σκεφτείτε ότι πρόκειται για άλλες 100.000 φιλάθλων ανά την Ευρώπη, περισσότεροι βέβαιοι απ’ τη χώρα σας, που θα εκφράσουν τη συμπάθειά τους στον Ολυμπιακό».
Η ασιατική αγορά: Η Ασία ψηφίζει Ρεάλ Μαδρίτης
Στην ασιατική αγορά η Ρεάλ Μαδρίτης είναι αυτή που κατέχει τα πρωτεία στις προτιμήσεις των φιλάθλων και συνεπώς τη μεγαλύτερη εμπορική αξία, αλλά έχει έντονο συναγωνισμό από τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Η έρευνα αποκάλυψε ότι 13,4 εκατ. φίλαθλοι των χωρών της Ασίας δηλώνουν «καθαροί» φίλαθλοι της «βασίλισσας» του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου και 138,2 εκατ. ότι τη συμπαθούν. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Οι «μπέμπηδες» συγκεντρώνουν 10,2 εκατ. «δικούς τους» οπαδούς και άλλα 151,7 εκατ. που τη συμπαθούν, αριθμός μεγαλύτερος του αντίστοιχου της Ρεάλ Μαδρίτης. Ακολουθούν η Μίλαν (9,1 και 146 τα αντίστοιχα νούμερά της σε εκατ. φιλάθλων), η Ιντερ (7,6 και 122,4) και η Μπαρτσελόνα (5,2 και 138,3).
Εθνικές ομάδες: Γερμανική συσπείρωση

Σε επίπεδο εθνικών ομάδων οι Γερμανοί φίλαθλοι αποδείχθηκαν πιο ένθερμοι υποστηρικτές του αντιπροσωπευτικού τους συγκροτήματος από αυτούς των άλλων 15 χωρών. Η έρευνα «έβγαλε» 34,3 εκατ. φιλάθλους της εθνικής Γερμανίας στην Ευρώπη, το μεγαλύτερο ποσοστό των οποίων προέρχεται φυσικά από τη Γερμανία. Οπως λέμε και στις εκλογές στο χώρο της πολιτικής, η Γερμανία έχει μεγάλη συσπείρωση οπαδών γύρω της.
Από εκεί πέρα αίσθηση προκαλεί η δεύτερη θέση της εθνικής ομάδας της Ιταλίας με 24,1 εκατ. φίλων, επίδοση που εξηγείται από τις συμπάθειες που απέκτησε μετά το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2006 και εκτός Ιταλίας. Στην τρίτη θέση είναι η εθνική ομάδα της Αγγλίας με 20,4 εκατ. φιλάθλους, ακολουθεί η εθνική Γαλλίας με 20,3 εκατ. και το Top-5 κλείνουν οι Ισπανοί με 16,9 εκατ..

Θανάσης Κελαντώνης / Goal

Το σχόλιό σας

Σχετικά με το blog
Όσο Υπάρχει θάνατος.....ζήτω η αλητεία...

Μετοχές





 

Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις